BANGKIT

Sudah lima kali dia menyertai sukan berprestij itu. Lima kali. Dan kemungkinan juga kali ini adalah kali terakhir dia menyertainya. Pada tahun 2011 yang lalu, dia berjaya meraih pingat gangsa dalam acara Kumite Berpasukan dan pingat perak dalam acara Kumite Lelaki Perseorangan bawah 55 Kilogram pada tahun 2013. Untuk kali ini, dia masih belum tahu akan nasibnya. Akan berjayakah dia merangkul pingat gangsa setelah dia gagal meraih pingat emas dan perak kerana tewas di tangan atlet dari Indonesia? Mampukah dia menewaskan lawannya yang seterusnya yang begitu hebat beraksi di gelanggang? Dia sendiri sudah menyaksikan akan kehebatan para atlet dari negara-negara ASEAN yang lain. Walaubagaimanapun, dia berjaya menewaskan lawannya dari Timor-Leste di pusingan kedua. Itu yang memberikannya sedikit harapan untuk merebut pingat gangsa di pusingan seterusnya.

‘InsyaAllah. Tiada yang mustahil jika berusaha’, dia bermonolog sendiri.

“Fida’iy. Kamu sudah sedia?”. Pertanyaan seseorang yang dikenalinya itu mematikan lamunannya.

“Ya, sudah sensei”, jawabnya ringkas.

Insan yang digelarnya ‘sensei’ itu merupakan salah seorang jurulatih karate-do di dalam acara kumite atau tanding dalam Bahasa Melayunya. Sensei Haji Okhida Simangasing. Jurulatih yang berasal dari Indonesia. Dia telah lama berkhidmat dengan Brunei Darussalam Karate-do Federation atau ringkasnya BRUKAF dan sudah ramai atlet karate-do negara dalam acara kumite yang diasuhnya. Sensei Haji Okhida seorang jurulatih yang tenang tapi tegas dalam melatih. Ramai atlet negara yang menyenangi sikap dan caranya.

“Kalau begitu, kita harus bersedia sekarang. Perlawanan kamu akan berlangsung tidak lama lagi”, katanya sambil menepuk perlahan bahu Fida’iy.

Fida’iy menarik nafas sedalam-dalamnya lalu menghembuskannya perlahan. Terasa jantungnya berdegup kencang. Walaupun luarannya nampak tenang, tapi hakikatnya dia merasa begitu resah. Lima kali menyertai Sukan Asia Tenggara atau lebih dikenali sebagai SEA Games itu masih tak mampu membuatnya bertenang sebelum berlawan. Ya, itu perkara biasa bagi seorang atlet. Mana-mana acara pun pasti tetap terasa berdebar apabila perlawanan belum selesai. Apatah lagi perlawanan di dalam sukan peringkat serantau dan antarabangsa. Lebih meresahkan daripada perlawanan di peringkat daerah atau kebangsaan, kerana ketika ini dia sedang membawa nama negara. Dia sedang memikul amanah serta harapan negara di bahunya. Tambahan lagi di pusingan ketiga ini, Presiden Majlis Olimpik Kebangsaan sendiri yang turun ke Kuala Lumpur Convention Centre itu, untuk turut sama menyaksikan perlawanannya selepas ini. Dia berjanji kepada dirinya sendiri untuk membuat yang terbaik dalam perlawanan seterusnya.

Setelah gear siap dipakai, dia menunggu di tepi gelanggang sementara menunggu namanya diumumkan. Pada pusingan ketiga itu, dia ditempatkan di sudut merah atau aka di dalam istilah karate. Sempat dia menoleh ke arah jurulatihnya. Sensei Haji Okhida turut memandangnya dan memberikan isyarat thumbs up kepadanya. Fida’iy membalas kembali isyarat tersebut dengan memberikan isyarat yang sama.

Tidak lama kemudian, namanya dan nama lawannya diumumkan lalu kedua-duanya memasuki gelanggang dan berdiri di sudut masing-masing. Setelah pengadil memberikan arahan ‘mula’, maka perlawanan pun dimulakan. Fida’iy kelihatan begitu bersungguh-sungguh dalam memberikan serangan terhadap lawannya dari Thailand tersebut. Tetapi atlet Thai itu juga tidak kurang cekapnya. Gerakannya cukup pantas sehingga mampu membalasi serangan-serangan yang diberikan oleh Fida’iy dengan baik. Sudah beberapa kali Fida’iy tidak mampu mengelak dari serangan yang diberikan dan tangkisannya masih berjaya dibolosi oleh lawannya. Sebuah tendangan tinggi yang diberikan oleh atlet Thai tersebut membuatkan mata yang diperolehi oleh Fida’iy ketinggalan jauh, memandangkan nilai bagi tendangan tersebut adalah tinggi berbanding dengan tendangan rendah dan tumbukan. Fida’iy sedaya upaya membalas kembali tendangan tersebut dengan memberikan tendangan yang sama, namun berjaya di ashi barai atau dibanting oleh lawannya. Sekali lagi atlet Thai tersebut berjaya mengumpulkan tiga mata penuh. Kini Fida’iy ketinggalan lima mata di belakang lawannya dengan kiraan enam berbalas satu. Walaupun ketinggalan jauh, dia tak akan berputus asa. Tidak sekali-kali. Dia bangkit semula untuk menghadapi lawannya. Kali ini dia mencuba nasib dengan memberikan tumbukan di leher lawan.

Yame!!”, kedengaran arahan dari pengadil untuk menghentikan sebentar perlawanan.

Fida’iy dan lawannya kembali semula ke sudut masing-masing. Pengadil menerangkan sesuatu lalu memberi isyarat tangan ke sudut merah. Fida’iy berjaya meraih satu mata hasil dari tumbukan yang diberikannya tadi. Kini mata yang diperolehi adalah enam berbalas dua. Perlawanan disambung semula. Kali ini lawannya tampak lebih cergas dari sebelum ini. Masa perlawanan juga sudah semakin ke penghujung. Kedua-duanya saling tak melepaskan peluang yang ada. Fida’iy gigih memberikan serangan bertalu-talu kepada lawannya. Gema sorakan dari penyokong-penyokong negara juga membuatkannya terus bersemangat menghadapi lawannya. Walaubagaimanapun, sekali lagi Fida’iy berjaya ditinggalkan oleh lawannya. Kali ini lawannya memberikan tendangan rendah, tepat mengenai perutnya. Lapan mata berbalas dua kini. Tidak lama kemudian wisel penamat dibunyikan. Masa perlawanan telah tamat. Kedua-dua peserta kembali semula ke sudut masing-masing dan pengadil mengumumkan serta memberi isyarat tangan ke sudut biru, menandakan bahawa peserta di sudut biru beroleh kemenangan. Fida’iy tumpas di tangan atlet Thai tersebut.

Setelah keluar dari gelanggang dan berjalan menuju ke bilik persalinan, bahu Fida’iy sekali lagi ditepuk lembut oleh Sensei Haji Okhida.

“Kamu sudah pun melakukan yang terbaik, Fida’iy. Kalah menangnya, itu sudah adat pertandingan. Kamu tetap yang terbaik. Tahniah, ya”, ujar Sensei Haji Okhida.

Fida’iy mengangguk perlahan. Walaupun terasa sedikit kecewa di dalam hatinya kerana gagal membawa pulang pingat gangsa, dia tetap merasa bersyukur kerana sekurang-kurangnya, dia telah membuat yang terbaik untuk perlawanan ini dan dia tak main-main. Kata-kata yang berbaur pujukan dari Sensei Haji Okhida itu juga sedikit sebanyak mampu memadamkan kekecewaannya.

“Terima kasih, sensei. Saya ingat, sekarang sudah tiba masanya saya mengundur diri dari arena ini.”, jelasnya.

Sensei Haji Okhida memandangnya lama dan tak berkelip. Reaksinya seperti orang yang tak percaya. Mungkin terkejut mendengarkan penjelasan Fida’iy itu.

“Kamu serius? Kamu masih muda lagi. Kamu masih mampu melangkah lebih jauh lagi di masa akan datang. Kamu punya potensi yang besar, Fida’iy. Kenapa kamu harus mengundur diri begitu awal?”, tanyanya. Dia merasakan keputusan Fida’iy itu sukar untuk diterima oleh akalnya. Masih muda tapi sudah mahu mengundur diri? Sayang sekali. Masih banyak peluang lagi untuk meraih kejayaan.

Fida’iy terdiam seketika. Dia mencari ayat-ayat yang sesuai untuk diperkatakan kepada jurulatihnya itu. Setelah mendapat ilham, barulah dia membuka mulut untuk berkata-kata.

“Ada ramai lagi ahli-ahli karate di Brunei yang jauh lebih muda dan punya potensi untuk menjadi atlet yang berbakat, sensei. Saya sudah pun berkali-kali menyertai pertandingan di peringkat serantau mahupun antarabangsa dan saya sudah puas merasainya. Kerana itu saya mahu peluang seterusnya diberikan kepada atlet-atlet muda kita. Berikan mereka peluang untuk merasakan pertandingan di luar negara seperti ini. Jika kita tak berikan mereka peluang, bagaimana kita akan tahu sejauh mana kebolehan mereka? Saya yakin, potensi mereka jauh lebih besar daripada saya dan insyaAllah, mereka akan mampu memecahkan rekod saya di masa akan datang”, jawabnya panjang lebar.

Sensei Haji Okhida melepaskan satu keluhan kecil sebaik mendengarkan kata-kata yang terluah dari mulut Fida’iy itu.

“Kalau itu keputusan kamu, saya tidak dapat buat apa-apa. Cuma nasihat saya, fikir lagi. Saya tidak mahu kamu menyesal nanti. Kamu mengerti kan kata-kata saya ini?”, ujarnya sambil menepuk-nepuk bahu Fida’iy.

“Saya pergi dulu, ya”, sambungnya lagi, lalu meninggalkan Fida’iy yang berada di dalam bilik persalinan tersebut.

Fida’iy memandangnya sehingga keluar bilik. Kali ini dia pula yang melepaskan keluhan. Dia menyandarkan belakang badannya ke dinding bilik tersebut lalu memejamkan matanya. Ya, dia sudah nekad dengan keputusannya itu!

 

Seminggu Selepas Sukan SEA…

Dia berdiri di hadapan tangga besar stadium tertutup tersebut. Dari luar sudah kelihatan ada beberapa orang ahli-ahli karate yang gigih membuat latihan. Kelibat Sensei Haji Okhida juga turut kelihatan berada di sana. Dia menggagahkan kakinya untuk melangkah setapak demi setapak menuju ke tempat latihan tersebut. Sebaik saja dia berada di sana, dia disapa oleh seseorang.

“Nah, ini dia orangnya baru timbul semula”, tegur orang tersebut.

Fida’iy lantas menoleh kepada yang empunya suara tersebut. Junaidi. Sahabat seperjuangannya di dalam pasukan kebangsaan, yang juga merupakan salah seorang atlet karate ketika di Sukan SEA baru-baru ini.

“Saja aku nak datang. Nak tengok latihan yang dijalankan”, terangnya tanpa sempat Junaidi menyoal tujuannya. Dia ternampak Junaidi membuka mulutnya, seperti hendak bertanyakan sesuatu.

Junaidi menumbuk lengannya lalu tertawa. Dia turut sama tertawa. Sensei Haji Okhida yang berada berdekatan, menoleh ke arah mereka berdua. Dia tersenyum lalu menganggukkan kepalanya kepada Fida’iy sebaik dia melihat siapa yang datang. Ketika itu dia sibuk melatih para atlet muda yang sedang tekun menjalani latihan.

“Bakal pelapis kita, bro. Aku boleh nampak mereka mempunyai bakat yang besar dalam karate ni. Pergerakan mereka pun cukup cantik dan tangkas. Mereka inilah harapan negara yang seterusnya. Mudahan mereka berjaya melangkah lebih jauh lagi”, Junaidi menyuarakan pendapatnya.

Fida’iy mengangguk. Dia khusyuk menyaksikan sendiri latihan yang dijalankan. Ya, Junaidi memang betul. Dia nampak potensi dan bakat yang ada di dalam diri para atlet muda dan baru tersebut. Apa yang pernah diperkatakannya kepada Sensei Haji Okhida ketika di Kuala Lumpur minggu lepas memang tak salah. Rasanya jika diasuh lagi dengan lebih intensif, mereka ini akan mampu mencapai tahap cemerlang dan tak mustahil ada di antara mereka nanti yang akan berjaya merangkul pingat emas di kejohanan-kejohanan yang akan datang. Dia menaruh harapan yang tinggi kepada para pelapis mereka di dalam acara karate ini.

‘Kalau yang lama sudah rebah, harapnya yang baru akan bangkit!’, monolognya sendiri.

Ya. Dia mahu melihat atlet-atlet baru karate di negara ini bangkit! Itu tekadnya!

Advertisements

“Minjam Mubail Kita!”

10.30 malam. Matanya masih belum terasa mengantuk lagi. Tersadai di atas sofa empuk di ruang tamu, si Awang begitu asyik bermain permainan telefon bimbit ‘Mobile Legends’ sehingga tak disedari masa yang bergerak dengan pantas. Sudah dua jam dia bermain. Ibunya yang sudah berulang kali melintasi ruang tamu itu menggelengkan kepalanya.

“Adang-adang tah kan main game saja ani, Wang. Ahir sudah ni. Tidur tah, eh! Agatah naik ke bilikmu ah”, tegur ibunya.

“Karang dulu bah, bu. Alum jua mau tidur mataku ani. Baiktah ku main daulu”, jawabnya.

Ibunya mengeluh. “Bah, manatah saja kau Wang. Mun apa-apa, jangan pulang kau ingar”. Lalu ibunya naik ke tingkat atas, menuju ke bilik tidur.

Dia hanya memasang telinga. Apa pula yang “apa-apa” ni? Tak ada yang pelik pun selama ni. Dia malas hendak mengambil kisah kata-kata ibunya itu, lalu menyambung permainannya.

Jam sudah menunjukkan 1 pagi. Ketika ini matanya sudah terasa berat. Hendak melangkah ke tingkat atas pun terasa malas. Akhirnya dia membuat keputusan untuk tidur saja di ruang tamu itu. Permainan Mobile Legends di logout dan telefon bimbitnya ditutup. Tubuhnya segera dibaringkan keatas kerusi sofa. Nyaman sungguh rasanya. Tidak lama selepas itu, dia pun hanyut dibuai mimpi.

Entah, tak tahu berapa lama dia terlelap di situ, apabila tiba-tiba dia tersedar dan terdengar bunyi permainan Mobile Legends dimainkan. Aik? Bukankah dia sudah pun menutupnya? Dengan telefon bimbitnya sekali dia tutup. Pelik.

Perlahan-lahan dia membuka matanya walaupun terasa masih mengantuk. Ada seseorang sedang duduk di lantai membelakanginya, tak jauh dari tempatnya berbaring. Seperti seorang kanak-kanak dalam perumuran 9 atau 10 tahun. Eh? Bila masa pula dia ada adik kecil lagi? Seingatnya, adik kebongsuannya berusia 17 tahun.

“Bang. Bulih ku minjam mubail kita? Aku mau main game“, kata kanak-kanak itu tanpa memandangnya.

Dia bingkas bangun dan melihat, adakah telefon bimbitnya masih berada diatas meja berdekatan dengan sofa atau sebaliknya. Ternyata telefon bimbitnya tiada. Ya, kanak-kanak tu yang mengambilnya.

“Bulih bang?”, tanyanya lagi.

“Kau anak siapa? Cemana bulih kau masuk ke sini ani?”

Kanak-kanak itu tidak menjawab pertanyaannya. Perlahan-lahan, telefon bimbit itu diletakkannya di tepi lalu memalingkan tubuhnya menghadap si Awang.

“Arrrggghhhhhhhhh!!!”, jerit si Awang demi melihatkan rupa kanak-kanak itu.

Sebelah kanan wajah kanak-kanak itu seperti papan; langsung tiada bentuk. Manakala sebelah kiri pula, rupanya sangat buruk. Matanya terkeluar dan terjuntai, kulitnya seperti terkoyak teruk sehingga menampakkan isinya, dan mulutnya carik sehingga ke pipi. Dia mengengsot perlahan, menghampiri si Awang yang terkaku sambil menghulurkan telefon bimbit si Awang.

“Bang. Aku pinjam mubail kita. Aku kan main game“.

Peluh dingin memercik di dahi si Awang. Mindanya seperti tersekat. Tak mampu membaca ayat-ayat suci Al-Quran. Pergerakannya pun terkaku. Matanya semakin membulat bila “kanak-kanak” tersebut berada semakin hampir dengannya. Dia sudah tak berdaya lalu memejamkan matanya rapat-rapat. Hatinya kian berdegup lebih kencang.

“Bang. Aku minjam mubail kita ah”, lembaga itu bersuara lagi. Kian dekat bunyinya.

Tiba-tiba si Awang terasa kedua belah kakinya seperti dipegang. Terasa sangat sejuk seperti ais. Ketika ini si Awang sudah tak mampu lagi membendung rasa takutnya. Akhirnya dia pengsan di situ juga.

Keesokannya…

“Eh, Wang. Luan jua kau tidur di sini ani. Inda kau tedapat bilik kah?”

Kedengaran suara ibunya membebel.

Si Awang membuka matanya. Terkejut bukan kepalang dia bila melihatkan dirinya terlentang di dalam ruang dapur. Bukankah dia berada di ruang tamu semalam?

Telefon bimbitnya berada tidak jauh dari tempatnya berbaring. Lekas-lekas dia mencapai telefon bimbit tersebut lalu memeriksanya.

“Aarrggghhhhhhh!!”, jeritnya lalu membaling telefon bimbit tersebut ke lantai. Dia terundur ke belakang dengan wajah ketakutan.

Ibunya terkejut. “Kenapa kau, Wang eh??”, tanya ibunya yang kehairanan.

Si Awang tak menjawab. Apa yang pasti, dia ternampak wajah lembaga kanak-kanak yang mengganggunya semalam di telefon bimbitnya.

Dear Full Moon, I’m Howling To You

It was the time of the month again. Deep in the jungle, there were a pack of wolves, running together, aiming for one and the same thing to all of them; a prey. A food for dinner. They were picking on each other in order to hunt it down. Suddenly…

“Grrrrr!”

The bigger-size wolf that led the pack was stopped and growling at something. The rest of the wolves seemed startled and began to howl.

“Awwwww!”
“Awwwww!”

They were howling one after another. Up in the sky, the moon was full and its soft light pouring upon the earth. In the middle of the noise, suddenly one of the wolves was fell apart. Blood spilt over the ground it collapsed and squirted on the face of an average-size wolf stood nearby.

The atmosphere began to dense and the strong pressure in the air can be felt. One by one, the wolves hit the ground in blood. The last wolf, the one that was shocked by blood of its fellow wolf, ran away from the place to save its life. On its way to escape to the mountain, something heavy was suddenly hit its head. It was so painful and the wolf could not hold any longer. It started to lose its consciousness…and the world turned into the darkness…

In a concrete cell, a young man sat quietly below the window installed with a safety grill. The full moon can be seen from his seat and he looked up to the moon with a deep stare. He sighed. His right palm was slowly rubbing his gray, scruffy long hair.

‘How long I’ve been in this cell?’

“Mister. Someone is going to fetch you up so be prepared. You’ll be free soon”.

He startled by the news he received from the officer. Someone? Did I hear it right? He turned his head and staring at the officer.

“Someone? Who?”

“He’s introduced himself as Aslan. He said he knew you well”

‘Aslan?’

He started to recall every detail and name of the people he had met before and was hoping to find one, but to no avail. Aslan? Who is the man?

As he contemplated the unexpected event, he caught two men on conversation outside his cell.

“Here he is sir. You can fetch him now”

The officer led a man to his cell.

“Thank you”, and he bowed to the officer politely. The officer salutes him in return.

The man, Aslan, with a graceful motion, slowly approached the cell.

“You’re now a free man. Come with me. I need your assistance”

Without a question, he followed the man although he still could not comprehend the motive behind his release, the appearance of the man and the assistance he meant. Aslan never explained anything so far. He just walked ahead without saying anything. Once they were outside the building, Aslan stopped moving.

“Does the full moon remind you of something…Azul?”

He looked up to the sky serenely. Full moon. Yes, it was full moon. Azul, the now free-man, was also staring at the same thing. The past suddenly knocked his memory up. That one bloody night…family, friends, relatives, neighbors…the massacre…the blood…

“ARRGGHHHHHHHH!!!”

Azul was suddenly shrieked out. Aslan watched Azul silently without any sign of startled by the Azul’s shriek. He was a very calm person.

Azul, on the other hand, was started to howl with his face gazing up the sky. His rage led to the reveals of his true identity; he was a werewolf.

“Awwwwww!”

‘What a sad young man. You’ll have your revenge soon, don’t worry’

Aslan put on his hat and smiled evilly.

‘Evil angels have fallen on earth’

END.

Posted from WordPress for Android

Against The World

The night breeze whistled soothingly and calmly. The weather was perfect with the full moon appeared in the sky, made it so refreshing and relaxing to everyone but a person. Somewhere on the beach, he has stood there tirelessly for an hour with his eyes kept gazing on the sea. He seemed pondering on something.

‘You lied to him!’.
‘Why do you want to wage a war with them??’
‘Despicable man! You’re a great liar!’

‘ Ah, pity young lady. What a timid personality. I’m so sorry for your broken trust’.

He smiled. A wicked smile.

“I’m here, my lord. I’m ready to bring off your orders”.

A man in a black suit with black, shoulder-length hair suddenly appeared and bowed to him in a way that the common people bow to their king.

“You’re arrived in time, Aslan. Good job”.

He turned around and approaching the man named Aslan. Just as he’s a meter away from Aslan, he stopped and stares at the man. Aslan bowed again in such a humble manner.

“What task do you want me to carry out, my lord?”

Upon hearing the question, he grinned widely.

“I’m glad to hear that. Aslan, as you’re just second to my position, I believe you have a credibility to lead and execute my orders. You’re my most trusted man. Now, you have to listen carefully to what I’m going to tell you”.

Aslan fell silent. He stood at ease and waiting for the orders to be given to him. His eyes were all darted to his lord.

“Hunt down Ilham and Balqis and kill them as they’re getting in our way. Whoever out there are trying to destroy our plan, show no mercy at all. That will be your first task”.

Aslan still quiet without saying anything.

“Your next task is to locate the AT-3X and find out its activation code. Together we’ll burn this world down and create the new one. This world, is no longer has a meaning”, he said with his grinning face staring up the night sky.

An evil smile slowly appeared on Aslan’s face.

‘Yes, my lord. The world now is too tired to handle all the burdens’

“As you wish, my lord. Leave the tasks to me”.

Aslan bowed and took his leave to start off his tasks.

“Do not disappoint me Aslan, do not disappoint me”.

Without looking at Aslan, he warned the man to not disappoint his expectation and plan.

Aslan stopped and turned around, facing him.

“I swear to not disappoint you, my lord. You and I have the same goal. If I fail you, I fail myself as well”

Aslan then disappeared through the darkness of the night. He smiled even widely.

“When the right time comes, you’ll be no longer of any use to me, Aslan”.

He left the beach and walk towards his car. His chauffeur has already waiting him inside the vehicle.

“Where will we be heading to, Mr Idham?”

“Sheba”.

And the night passed with a secret devilish plan implanted within it.

Posted from WordPress for Android

Against The Will

‘They’re nothing but inferior creatures!’
‘They don’t deserve to live!’
‘Why should we coexist with them?!’

“You’re awake, Ilham”

Idham, the elder brother of Ilham, the first “lab-rat”, as well as the first-in-command of the Layl troop, interrupted Ilham.

“What do you want??”

With a fierce glance full of hatred, he saw Idham with a rage feeling deep inside him. His hands…were shaken and slowly folded them to form the fists. A flow of anger can be seen through his expression.

“You’re headstrong brother. Give it up now”, advised Idham.

Idham was relatively calm compared to Ilham, a hot-headed young man. He stood still outside Ilham’s all-glass confined room with his hands inside his gray, long jacket’s pockets, observing Ilham with his witty eyes.

“Why are you defending them that much?? You’re no longer a mere human as I am, as those tens! Idham, have you not understand, we are labelled as monters and despised by the humankind!!”

With a great furious, Ilham flipped the table with all his might, run towards Idham and struck, only to end up punching the glass that bounded up between him and Idham. His heart pounded up and down in an uncontrollable madness.

“Half of humankind despised us, leave the rest, Ilham. You have not met those who are generous to everyone yet. You put up a rash judgment upon the whole human race while you don’t have a single knowledge of every heart. I have to remind you, we’re all from the same race even if we’re no longer part of them”

Idham turned around, walking away from the room and heading towards the exit door.

“Be a considerable man, Ilham. Think again of what you’re trying to do. Otherwise, you’ll be doomed for the rest of your life”, urged Idham without stopping his steps and looking at Ilham.

Ilham lost his words. His eyes were trailing off Idham until the man disappeared behind the door. Ilham suddenly fell on his knees with his head lifted upward, staring the ceiling.

‘Why…is this thing happened to me??’

“ARRGGHHHHHH!!!!!”

With that scream, Ilham’s consciousness faded away. Lying on the floor of his confined room, he was dreaming of his past that he will never forget for the rest of his life…he, who used to be a commander with the rank of captain in his squad, was no longer living as a normal human. After that incident, he and the other eleven men were becoming the test subjects of Achilles particles, one of the latest inventions in nanotechnology. He was mad at the tragedy but nothing he could do to stop it…

THE END.

ps: this is my first time to write such thing

Inspired by ‘Trinity Blood’

Posted from WordPress for Android